dilluns, 21 de maig del 2018

Per què porto el llaç groc?

Avui un tio al gimnàs deia que si duies llaç groc eres un separatista...per descomptat que he pensat que aquest tio era de ciutadans,  òbviament no li he contestat perquè jo sóc de passar desapercebuda i senzillament, la provocació en el camp polític no va amb mi, sóc d'un pal més enraonador i menys maniqueista.

A mi aquest tio del gym tant me fot, però, jo el llaç el porto ben groc perquè sóc catalana, perquè parlo el català i em fa dolor que la hi hagi gent que vulgui que el català no sigui llengua vehicular a Catalunya, quan tants veiem que és obvi. 

Em sento  catalana perquè ma mare i mon pare me van ensenyar a parlar el català des del respecte i la curiositat per les altres cultures, per això, continuaré parlarant i aprenent altres llengües, però, prioritzaré ma llengua mare: EL CATALÀ.
Sóc i seré catalana perquè la meva àvia, que era de Castella la Manxa, on va perdre perdre moltes guerres, però, a Catalunya i, des del meu punt de vista, va guanyar la vida sencera i això no ho oblidaré mai.

Per tant, me fot un cogombre que em diguin separatista, perquè la meva identitat està feta en català, del català i amb catalans/es. Jo no separo, em diferencio i m'identifico.

PROU PROVOCADORS MALEDUCATS!


1 comentari:

  1. La pintura d’en Dalí, surrealista, sempre m’havia desconcertat i agradat al mateix temps. Desfer-se, doblegar-se, fondre’s... impensable, envaeix pràcticament totes les arts. Els somnis i el subconscient vaguen lliures intentant expressar el funcionament real del pensament. Però es ara quan m’adono del que es realment surrealista i el que no!

    Només cal moure’s una mica per el país, circular una estona fixant-nos en els diferents topalls vora les calçades. Centenars de llaços grocs s’estenen a banda i banda i en certa manera en totes direccions. Llaços grocs arreu: en les bufandes, les solapes, penjats dels fanals, a les finestres, lligats als arbres... i així tot el que et puguis imaginar. I més !

    Però l’ànsia repressiva, més surrealista fins i tot que l’art, voldria fer desaparèixer el color groc! Si per ells fos, escapçarien l’arc de Sant Martí per a treure’n el color. I es que el groc, molesta! Mentre ha representat la solidaritat en malalties tot ha anat bé, es ara però quan la nostra solidaritat mira cap un altre lloc, que no interessa. Fa nosa!

    Amb la seva sola presencia dificulta una acció, priva el bon funcionament...! Aquesta seria la definició de nosa! I mai més ven dit! Els fa molta nosa! Els fem nosa!!!

    ResponElimina

Què us agrada?

Algunes reflexions d'aquest any 2022

Gener: encara que ho sembli, res és etern. Febrer: el reconeixement comença per una mateixa, i hi ha gent que té problemes de comparativiti...

Què us ha encuriosit del meu blog?